Välkommen till en morgon med platsens själ i centrum!
- Vilken roll har kulturen för stadens attraktionskraft?
- Vad innehåller Alingsås nya turism- och besöksnäringsstrategi?
- Claes Bjerkne ger oss en exposé över Samverkanskultur i en stad.
- Vad är platsens själ i Alingsås för dig?
Program
- Inledning
Alingsås kommun, Alingsås handelsförening, Fastighetsägarna GFR
- Turism- och besöksnäringsstrategin
Maria Spertina, Verksamhetschef Kultur, turism och fritid, Alingsås kommun.
- Panelsamtal: Kulturen i Alingsås och vad är kultur?
Maria Spertina, Verksamhetschef Kultur, turism och fritid, Alingsås kommun. Maria Standar, kommundirektör Alingsås, Claes Bjerkne, f d VD Göteborg & Co med mångårig erfarenhet av besöksnärings- och destinationsutveckling lokalt, nationellt och internationellt. Kent Kierdorf, Alingsås handelsförening.
Moderator: Linda Siverbo, näringspolitiskt ansvarig, Fastighetsägarna GFR - Samverkanskultur i en stad
Claes Bjerkne, f d VD Göteborg & Co med mångårig erfarenhet av besöksnärings- och destinationsutveckling lokalt, nationellt och internationellt. - Kultur och kreativa näringar
Linda Siverbo, näringspolitiskt ansvarig Fastighetsägarna GFR - Bikupor: Vad gör det så mysigt i Alingsås, platsidentitet och själ?
Moderator: Mia Wallander, Näringslivsstrateg, Alingsås kommun - Årets aktiviteter och platsvarumärket Alingsås
Niklas Ehnfors, kommunikationschef Alingsås kommun och Kent Kierdorf, Alingsås handelsförening - Avslutning