Tim- och sommarvikarie till kansli- och juridikenheten

Om arbetsplatsen

Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås!

Kommunledningskontoret leder och samordnar kommunens strategiska planering och utveckling. Vi stödjer förvaltningarna med rådgivning och specialisttjänster. Vi ansvarar för kommunövergripande service och projekt samt utövar uppsikt och kontroll av nämndernas verksamheter. Kommunledningskontoret omfattar bland annat kansli- och juridikenheten. På vår enhet arbetar kommunsekreterare, arkivarie, arkivassistent, huvudregistrator, administratör och kommunjurist/kanslichef.

Just nu söker vi en timanställd medarbetare till kansli- och juridikenheten som kan arbeta extra under våren och heltid under sommarperioden (mitten av juni till mitten av augusti) då vi behöver extra bemanning över sommaren och även stöttar andra förvaltningar med registratur och administration. Vi söker dig som vill arbeta med framförallt administrativa arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning och bidra till vår viktiga verksamhet.

På www.alingsas.se/jobb kan du läsa mer om vårt erbjudande till dig.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

I rollen som tim- och sommarvikarie på kansli- och juridikenheten kommer du att arbeta med ärendehantering inom offentlig förvaltning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar diarieföring, fördelning av ärenden samt utlämning av allmänna handlingar. I arbetsuppgifterna ingår även hantering kommunens post, både digitalt och i pappersform. Ärendehanteringen sker till största delen digitalt.

Under sommarperioden täcker du upp vid semesterfrånvaro på kansli- och juridikenheten. Utöver ovan nämnda uppgifter kan även andra administrativa och praktiska arbetsuppgifter inom Rådhuset tillkomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som studerar eller av annan anledning söker ett extra arbete och har ett intresse av att arbeta med offentlighet, sekretess och utlämnande av allmänna handlingar. Du har en pågående eller avslutad högskoleutbildning inom ett relevant område som omfattar offentlig administration, såsom juridik, statsvetenskap eller offentlig förvaltning. Arbetsuppgifternas karaktär förutsätter att du är på plats i Rådhuset, på Stora torget i Alingsås.

För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, initiativrik och lyhörd med god samarbetsförmåga. Du har en god administrativ förmåga och kan organisera och planera ditt arbete väl. Du förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt på god svenska. Dessutom är du flexibel och har inga problem att snabbt anpassa dig till olika arbetsuppgifter vid behov.

Vi erbjuder dig en omväxlande vardag med stimulerande arbetsuppgifter. Här får du tillsammans med kollegor och politiker vara med och bidra och göra skillnad för kommuninvånarna.

Övrig information

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

Information

Sista ansökningsdag

2025-02-19 (14 dagar)

Omfattning

Timavlönad

Publicerad

2025-02-05

Referens

C233897

Kontakt

Ansök