Administration påbyggnad mot inköp
Är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad? Då passar påbyggnaden mot inköp dig! Under utbildningens gång får du kunskap om kommunikation och inköp.
I ditt arbete kommer du dagligen i kontakt med distributörer och leverantörer. Du kan arbeta i tätt samarbete med produktionsavdelningar och det ingår att assistera inköparen på olika sätt. Det kan till exempel vara att analysera offerter eller skicka ut orderunderlag.
Du får kunskap om internationell handel och inköp samt om hållbar utveckling inom handel men även social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.
Vad kan jag jobba som?
Efter utbildningen har du fått en god grund för att assistera en inköpare. Arbetsplatsen kan vara på exempelvis produktions-, inköpsavdelning eller supportcenter.
Yrkesutbildningen ger förutom betyg ett intyg som bevis på din kompetens.
Utbildningens upplägg
Utbildningen sker genom distansundervisning och självstudier. Du läser en kurs i taget och kurserna följer efter varandra utan uppehåll.
APL (arbetsplatsförlagt lärande) motsvarande minst 15 % av utbildningen ingår. Du ordnar själv din APL-plats. Vid APL följer du din handledares arbetstider.